“Een mooi product dat je graag aan je klanten wilt verkopen.”

Artistique in Deventer ontwikkelt, produceert en levert haarverzorgingsproducten aan kappers over de hele wereld. De oprichters komen zelf uit het kappersvak en kennen hun doelgroep dus goed. De filosofie achter het merk is dat kappers alle Artistique-producten moeten ervaren als logisch en creatief. De producten worden alléén geleverd aan professionele kappers.

Wij mogen voor Artistique al jaren alles verzorgen wat te maken heeft met de visuele merkbeleving, van website tot en met productverpakking. Ingrid Göbel namens Artistique. “Eigenlijk hebben wij voornamelijk te maken met art-director Fred. Zodra wij met een nieuwe lijn beginnen, wordt Fred daar gelijk in betrokken.”

Mooi en praktisch

Als de productontwikkeling is afgerond, krijgt Fred van Ingrid een briefing over de te ontwikkelen communicatiemiddelen. “Hij komt vervolgens met een concept en laat zien hoe dat kan worden toegepast in de diverse middelen. Wij plaatsen daar onze op- en aanmerkingen bij en zo komen we stap voor stap samen tot mooie dingen. Fred denkt ook goed mee over praktische zaken, zoals de bedrukking van verpakkingen en wat er wettelijk allemaal op een verpakking moet staan.”

Samen opgebouwd

Ingrid vindt het fijn dat ze rechtstreeks kan schakelen met degene die het creatieve werk doet. ‘De lijntjes zijn kort, tijdens zo’n project hebben we vrijwel dagelijks contact. Dat was ook het geval met Orchid, onze nieuwe productlijn in het luxere segment. Ik ben erg tevreden over het resultaat: mooi logo, passende uitstraling, goeie visuals. Dat hebben we echt samen opgebouwd. Zo kom je tot een mooi product dat je graag aan je klanten wilt verkopen. Het is trouwens ook prettig om bij Home of Happy Brands alles in één hand te hebben.”